maandag 10 juni 2013

Franse elektra


Bij de overdracht van mijn huis werd me door de vorige eigenaar een doosje gegeven met daarin de spullen om mijn antieke elektrische installatie te onderhouden waaronder het kaartje met zekeringdraad.
Toen  tijdens de eerste vakantie in mijn franse huis met regelmaat spontaan delen van de elektrische installatie uitvielen en ook weer begonnen vond ik her en der tegen het plafond al dan niet zwartgeblakerde porseleinen zekeringkastjes waarin vergane stoffen bedrading uit kwam. 



Tijdens de eerste vakanties heb ik, vanwege de veiligheid, de elektrische bedrading snel vervangen door modernere opbouw. In de loop van de jaren wordt dit weer vervangen door het uiteindelijke, weggewerkte, definitieve elektrische systeem. Ik heb uit nostalgische overwegingen de onderdelen van het oude systeem bewaard.  



1 opmerking:

Spaarmoeder! zei

Echte museumstukken!
Zo hadden we hier in huis stoppen die nergens meer verkrijgbaar waren. Behalve bij het kleine winkeltje hier in het dorp, in een kastje van een kast achter in het magazijn. De verkoper is ( ook een museumstuk)tegen de negentig.