zaterdag 2 juni 2018

Het garagedak


In oktober 2017 schreef ik over de rotte balken van mijn garage. Die heb ik toen met Wicher vervangen. Duidelijk was dat ook de dakbedekking vervangen moest worden. De pannen waren slecht en de daaronder liggende houten planken en de panlatten waren gedeeltelijk vergaan. Vooral het deel aan de tuinkant, was door jarenlange ophopingen van dennennaalden, dennenappels en klimop verstopping van de goot ontstaan. Er moest echt iets aan gebeuren. In de wintermaanden overdacht ik de mogelijkheden. Ik besloot tot OSB platen als ondergrond, als het kon over de oude planken heen, dan op advies van mijn broer een waterdichte bitumen onderlaag en afgewerkt door PVC dakpanplaten. Vriend Wicher had wel weer zin om met me mee te gaan voor een paar dagen klussen. Het was hard werken en ik heb er ondanks kniebescherming nog dagenlang pijnlijke knieĆ«n van overgehouden maar ik ben zeer tevreden over het bereikte resultaat. 









Geen opmerkingen: