vrijdag 8 juni 2012

Klussen 6: luiken









Vandaag ben ik begonnen met het uit elkaar slopen van de oude luiken van het keukenraam en opbouwen van de bij vriend Juk gezaagde nieuwe meranti luiken. Ik wil de oude luiken namaken. Ik ben goed in namaken. Ik kan eigenlijk alleen maar namaken. Elk luik beslaat uit twee panelen. Dus ieder raam heeft vier panelen. In elk paneel zitten dertig ijzeren lamellen die ik wil hergebruiken in de nieuwe luiken. Die dertig lamellen  zitten vast met vier schroefjes. Ik moet van al die schroefjes de verf weg bikken, de gleuf open hakken en dan het schroefjes er uit draaien. Per raam komt dat neer op vier maal honderdtwintig schroefjes, vierhonderdtachtig schroefjes. Dan moet ik al de lamellen schuren en met vierhonderdtachtig schroefjes bevestigen op het meranti raamwerk. O ja, dan was ik het schilderen nog vergeten....... 

Het begint er op te lijken

Klaar

Geen opmerkingen: