vrijdag 8 juni 2012

Duiven

In de nok van het dak, op de onderste balk is ruimte om heel beschut een nest te bouwen. Ooit zat er al een duif, vorig jaar huisde er een roofvogel en dit jaar had de duif weer zijn intrek genomen. Maar ik heb een hekel aan de stront die langs de muren grijze sporen trekt.  Elke ochtend om 5.30 uur wakker worden met eindeloze roekoe serenades gaat snel vervelen. Daarnaast ben ik gewoon geen duivenfan. Dus besloot ik deze week dat het afgelopen moest zijn. Met de langste ladder op het balkon kon ik net bij de onderste balk. Ik kon het nest in de verte zien liggen maar ik kon er niet bij. Heb de ingangen zo goed als ik kon dichtgestopt met gaas. Nu hoor ik de hele tijd die jonkies piepen. Zielig!!! En die oude duiven af en aan vliegen. Het doet me pijn, ik schaam me.

2 opmerkingen:

Spaarmoeder! zei

Oeps, beetje te laat er iets aan gedaan dus...

Hent zei

Ja, ze hadden het nest al klaar toen ik in Belmont aan kwam.