zaterdag 20 januari 2024

Chocolat Révillon



In mijn keuken hing bij de aankoop van het huis al deze klok. Bij de onderhandelingen bedongen dat hij zou blijven hangen. Ik vond en vind hem mooi. De kleuren passen heel goed in mijn keuken. 
Op het gegeven moment ontdekte ik dat het een overgeschilderde reclameklok is van het merk Chocolat Révillon. (zie voorbeeld in de foto hieronder)

Ook mooi, misschien nog wel mooier dat het overgeschilderde geval dat bij mij in de keuken hangt. ik heb gekeken of ik de overschildering kon verwijderen maar dat gaat niet lukken. Op Leboncoin, de Franse Marktplaats, worden ze regelmatig aangeboden. Voor een redelijk mooi exemplaar betaal je al gauw een paar honderd euro. Voor iemand waar zuinigheid zo ongeveer op het voorhoofd staat getatoeëerd is een paar honderd euro voor een ding wat je eigenlijk al hebt veel geld. Tot ik er één zag worden aangeboden voor twee tientjes. (zie onderstaande foto)

Zonder oud uurwerk weliswaar, er zat zo'n modern digitaal batterijklokje op,  maar zo'n oud uurwerk is nog wel aan te komen, het werd voor veel (reclame)klokken gebruikt. Het werd mijn eerste Leboncoin aankoop. De aankoop verliep verrassend soepel en een week later kon ik bij een speelgoedwinkel annex afhaalpunt in Chauffailles een grote doos ophalen waarin zorgvuldig verpakt  mijn reclame klok. Opgewonden pakte ik hem thuisgekomen uit en hoe groot was de teleurstelling. Ik was de eigenaar geworden van een kartonnen replica. Niet echt opgelicht want zo duur was het niet en er stond in de advertentie niet bij dat het een echt oude klok was, ook niet dat het een kartonnen nepper was overigens. Ik heb hem aan Liesbeth gegeven, voor in haar garage. In ruil voor haar Vedette uit het vorige bericht. Ik blij, zij minder uiteindelijk.

Geen opmerkingen: