zondag 17 januari 2010

Technische controle

uitzicht uit slaapkamerraam

In augustus 2007 reisde ik met vriend Juk, gepast in een oude Citroen CX, een weekend heen en weer naar het huis in Belmont voor een technische inspectie.
"Komt nooit af." was zijn eerste bemoedigende opmerking toen hij een rondje door het huis had gemaakt. "Constructief niet zo veel mis mee maar je kan zien dat hier nooit wat aan gedaan is. Dat is aan de ene kant mooi omdat daarmee alle orginele details bewaard zijn gebleven maar aan de andere kant is er heel veel werk te verzetten om het aan te passen aan de eisen van deze tijd. Maar och, het is een vakantiehuis toch? Dan stel je toch andere eisen!"
Tja wat moet je daar dan mee. Het stelde me gerust dat het huis in een bouwtechnisch redelijk goede staat verkeerde en ook zijn opmerking dat het nooit af zou komen in combinatie met dat dat ook niet nodig is voor een vakantiehuis stelde me op mijn gemak. Het hoeft ook niet perfect te zijn hield ik me voor. Als het maar niet in stort, alles een beetje werkt en we er met plezier konden verblijven was ik tevreden. Instorten zou het volgens Juk niet doen dus ............

Geen opmerkingen: