zondag 17 januari 2010

Technisch rapport

envelop van notaris

Bij de koop van een huis in Frankrijk hoort een technisch rapport. Rody en Ineke hadden een bedrijf ingehuurd dat onderzoek deed naar de aanwezigheid van lood, asbest, en naar het verwachte energieverbruik en isolatie van het pand. In sommige risicogebieden hoort ook onderzoek naar termieten. De uitkomsten die ik kreeg toegestuurd in een dikke bruine envelop met veel postzegels waren niet mals. Alle verf die in het huis gebruikt is is loodhoudend. We kregen eindeloze lijsten met de per kamer aangetroffen loodhoudende verf. Asbest werd slechts geconstateerd bij 1 afvoerpijp. Het energierapport was dramatisch. Van de categorie A tot en met G scoorde dit huis G en dan nog hoog in G. (790 kWh/m2.an).

energierapport

Ik ben met het hele rapport en het voorlopig koopcontract bij een Franse vriend op bezoek geweest die werkt als vertaler om met hem de ambtelijke taal te doorgronden en eventuele adders onder het gras te ontrafelen. Ik ben nogal scheiterig en achterdochtig. Ga er bij voorbaat van uit dat ik word opgelicht.
Toen het er op leek dat er geen adders onder het gras zaten heb ik uiteindelijk de knoop doorgehakt en besloten over te gaan tot de koop.

Geen opmerkingen: