zondag 19 februari 2012

Gevonden dia's 1





Op een van de vele rommelmarkten die in de zomer overal in Frankrijk plaatsvinden vond ik in augustus 2009 een doos met dia's die mijn aandacht trok. Dia's uit de late jaren vijftig, begin jaren zestig zo leek het toen ik er enkele tegen het licht hield. Motorraces, auto's en familieplaatjes uit een ver verleden. Een doos familiegeschiedenis op een rommelmarkt. Wie doet nou zoiets? Na korte onderhandelingen met de norse beroepsrommelmarktverkoper kwam ik in het bezit van de doos die in de loop van de daarop volgende wintermaanden gescand, gedigitaliseerd werden en waar nodig met photoshop ontdaan van krasjes, beschadigingen en stofplekjes. Prachtige sfeertekening van de jaren vijftig.


















1 opmerking:

Unknown zei

Dit is heel leuk en waardevol! Ik heb zelf onlangs een oud fotocameraatje gekocht op een rommelmarkt, en er zigt nog een vol filmrolletje in, ben ook zeer benieuwd wat daar uitkomt!