zondag 4 maart 2012

Klussen 4

Na het provisorisch vernieuwen van de elektrische bedrading in het pand en het aanleggen van elektra naar de schuur en de garage besloot ik me te wagen aan het herstellen, opknappen van een kamer. Mijn huis heeft 5 kamers, twee beneden, twee op de eerste etage en een kamer op zolder. De keuze viel op een kamer op de eerste etage, een van de slechtste. Met veel kapot stucwerk, lelijk en kapot behang. Dit zou mijn eerste stukklus worden. Ik had me ingelezen en gebruiksaanwijzingen van internet gehaald en uitgeprint. Met een aantal zakken Knauf vanuit Nederland omdat ik als echte beginner niet durfde te beginnen met franse producten zonder goede instructies. Maar eerst strippen, fresen, nieuwe elektra trekken.


Eerst het behang er af

Achter het behang

De barsten in het plafond

De eerste streken voorstrijkmiddel

Zonder de omlijsting


Gaten in het plafond



Rond de deuren en ramen

Scheur

Wicher meet de plekken voor het elektra

Even uitblazen tijdens het fresen van de elektrasleuven

Wicher trekt elektradraden

Een dradenpuzzel

In de voorstrijk


Plafond herstellen








De gaten en de scheuren dichten

De eerste keer stuken

Na het stuken wit afwerken

Het plafond weer heel

Het roset wit soppen

Geen opmerkingen: