maandag 27 september 2021

Maurice



Dit voorjaar werd Maurice, de buurman die mij hielp bij allerlei klussen, technische raad, gereedschap en de aanhanger uit leende, die mijn huis in de gaten hield, met wie ik in het verleden op de motor tochtjes maakte in de omgeving, die de standen door gaf aan de EDF als zij voorbij kwamen om de meter op te nemen, mijn steun en toeverlaat, ziek. Hij, de bejaarde ADHD-er, die niet stil kon zitten en altijd in de weer was in de tuin, zijn auto's. kinderen en kleinkinderen, had geen energie meer. Hij begon zoals elk jaar met het het klaar maken van de moestuin maar het lukte hem niet. Zijn eetlust verdween en hij viel in korte tijd meer dan 10 kilo af. Uiteindelijk bleek uit onderzoek dat hij leverkanker had. Er is nog getracht hem te behandelen  maar Maurice wist dat hij dit niet kon overleven. In de paar korte gesprekken die we hadden was hij opmerkelijk accepterend, rustig. Een week voor mijn septembervakantie is hij overleden. Dede, zijn vrouw blijft alleen achter. Voorlopig blijft zij hier wonen. Als ik er ben zal ik haar wat helpen met het op orde houden van de tuin. 






 

1 opmerking:

Spaarmoeder! zei

Zo snel kan het dan gaan. Mooi dat hij het rustig kon accepteren. En mooi dat je zijn vrouw gaat helpen.