zondag 4 augustus 2019

Brommers




In Belmont heb ik, in tegenstelling tot mijn woning in Nederland, plaats genoeg om tweewielers te stallen. Ik had altijd al diverse oude brommers, fietsen en motoren omdat ik dol ben op die oude meuk maar in Nederland rijd ik zelden. Frankrijk met slingerende stille rustige plattelandsweggetjes maken een ritje tot een groot feest. Ik had er al mijn Honda CB500, een Spartamet, een paar solexen en de Peugeot 103. Afgelopen winter kon ik een Mobylette op de kop tikken en sindsdien is het virus extra aangewakkerd. Vrienden die me bezoeken houden er ook wel van om bij mooi weer een tochtje te maken, naar de supermarkt te rijden.  Om voldoende rijdende exemplaren te hebben, er gaat altijd wel wat stuk,  ga ik nog wat extra exemplaren kopen. En die zijn natuurlijk van Franse makelij.



1 opmerking:

Spaarmoeder! zei

Oh wat grappig! Ik zie al zo een groep van die Hollanders door dat landschap brommen!