maandag 1 oktober 2018

Er zijn weer muizen





Mijn cave, de bijkeuken, grenst aan het kippenhok van Maurice, de buurman. Tot nu had ik geen last van muizen maar toen ik pas iets moest pakken in de cave en het licht aan deed zag ik in een ooghoek iets wegsprinten, verdwijnen in een gat in de muur. Laat ik nou net een nieuwe val hebben gekocht, ik ben dol op muizenvallen. Kon ik die mooi uitproberen. Maar dit was een val waarin de muisjes levend gevangen worden. En ik ben geen held, een dier dood maken vind ik moeilijk. Toen ik vrij snel nadat ik de val gezet had dit schattige muisje zenuwachtig heen en weer zag lopen heb ik het een eind van het huis in de tuin losgelaten. Ik ving in een paar dagen 4 muizen. Net toen ik besloot ze voortaan met een verfstip op de kop te markeren zodat ik ze kon herkennen omdat iedereen in mijn omgeving beweerde dat muizen die je los laat weer terugkeren hield het vangen op en bleef de val leeg. Nou weet ik nog niet of men gelijk had.

1 opmerking:

Cilia zei

Oo... heerlijk. Zie het helemaal voor me, jij met de muis in de val naar buiten... muis nog eerder terug in huis dan jij. Volgende keer de muis dus even markeren, hahaha.