vrijdag 1 mei 2015

Was drogen boven de kachel




Toen ik het huis kocht zat er aan de kachelpijp van een oud uitklapbaar wasrek (helaas heb ik nu geen foto van het rek zonder was). In de winter, als het op zolder of buiten te vochtig is om de was te laten drogen gebruik ik het rek boven de keukenkachel voor de was. Beetje uitkijken dat er geen was tegen de pijp of de kachel komt in verband met brandgevaar maar het werkt prima. Lakens zijn overigens wat groot voor dit systeem.
Op het oude fornuis ligt een door kennis Piet op maat gemaakte RVS bak waarin een inbouwkookplaat past. Kan ik het oude fornuis wat zo past bij dit oude huis blijven gebruiken en blijft het geheel toch een beetje in stijl. Het kacheltje is een door mij op Marktplaats gekochte Jotul 600. Overigens, de steelpan met de gaatjes is een pofpan voor tamme kastanjes.
Achter de kachelpijp zie je het door mij vorig jaar ingemetselde veegluik.


1 opmerking:

Cilia zei

Hahaha... het is wel een sfeervolle foto.
Trouwens wat een leuk idee met dat oude fornuis, mooi hoor.
Groetjes, Cilia