dinsdag 16 april 2013

Eerste dagen

Als ik in Belmont aan kom dan moet eerst de tuin op orde. Pas als het lange gras gemaaid is en de oprijlaan is bespoten met gif tegen het onkruid (foei, wie heeft er een alternatief?) krijg ik wat rust. 

Dat maaien deed ik met een heftig rammelende AS motormaaier, de bovenste kap waarin het starttouw zit trilde steeds los en er braken onderdelen af. Ik had al een extra beugeltje gemonteerd maar die is ook weer afgebroken. Op het laatst werd alles min of meer bij elkaar gehouden met spanbanden en ijzerdraad. Maar goed, hij haalde, als hij starten wilde en dat was ook vaak een probleem, de finish.  Omdat ik meer sleutelde dan maaide besloot ik deze winter uit te zien naar een nieuw exemplaar. En die staat nu op me te wachten. Wat een feest.

De oude AS

2 opmerkingen:

Spaarmoeder! zei

We hebben hier ook zo'n oudje. Volgens mij gekocht door de meneer die in 1953 hier kwam wonen, vlak na de bekende watersnoodramp.
Het hoort nog even bij de nostalgie van ons huis op de grens Brabant-Zeeland. Maar vrees het ergste...

Franse Brocante zei

Ha, jij gaat weer en ik ben er net. Heerlijk!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Mooie motormaaier overigens. Wij hebben de luxe van een aartsengel.(Zie mijn laatste post. Groeten van Lilian