woensdag 13 december 2023

Vincent le garagist


Dit is de garage in Belmont van Vincent. Achter de deuren is het nog veel erger. Een onafzienbare chaos. Echt een Franse garage zoals ze in mijn ogen moet zijn. Wat helpt is dat ik Vincent ook erg leuk vind. Als hij, in zijn vieze overall met nog slechts spoortjes oorspronkelijk blauw op sommige plekken en met zwarte handen van olie en vet, staat te roken voor het pand en ik voorbij kom met Soekie gaat hij van enthousiasme door de knieƫn en kruipt zowat in haar. Soekie is dol op Vincent. Toen ik nog maar net mijn Franse huis had meldde ik me met een jerrycan bij de garage voor benzine voor de grasmaaier. Vincent en een aanwezige klant lagen dubbel van het lachen. Er werd al dertig jaar geen benzine meer verkocht.

Deze foto maakte ik dit voorjaar. Ik wilde ook een keer een foto maken van Vincent voor zijn garage. Toen ik echter in september weer in Belmont kwam was alles weg. De wrakken op het terrein, de oude pompen, alle onderdelen, gereedschap en chaos in de hal, alles weg. ik geloof dat ik de enige ben die het jammer vind.








Geen opmerkingen: