dinsdag 19 december 2023

Geduld!



Ben sowieso geen fan van boodschappen doen. Ik maak een lijstje van wat ik nodig heb voor meerdere dagen, scheur langs de schappen en wil zo snel mogelijk weer buiten zijn. Zo doe ik dat in Nederland en ook in Frankrijk. Mijn geduld wordt in Frankrijk bij de kassa verschrikkelijk op de proef gesteld. Lange rijen voor de kassa's, Vooral de eerste week, weken moet ik vreselijk mijn best doen om mijn ergernis over zo veel traagheid bij het scannen en afrekenen te beheersen. Ik spreek mezelf toe: "Dit is Frankrijk, het gaat er veel gemoedelijker aan toe. De caissière heeft de tijd en de ruimte om een praatje met de klanten te houden." Na enige weken sta ik net als alle anderen gelaten te wachten totdat ik aan de beurt ben en lukt het me om me niet meer op te winden. 

Geen opmerkingen: