zaterdag 10 april 2021

Storm




Het eerste wat ik doe als ik bij mijn Franse huis aan kom na periode van afwezigheid is speuren naar schade aan het huis of de tuin. Wat me direct opviel was de schade in de boomgaard. Er lag een notenboom om en ook een hele oude appelboom was afgebroken. Toen ik naar het dak van het huis keek zag ik dat op de nok een behoorlijk stuk zink was verdwenen welke ik later terug vond in de tuin van de buurman, er leien naast het huis op de grond lagen en een stuk lood los hing. Volgens Maurice, de buurman, had er een maand eerder een behoorlijke storm met flinke windstoten in de regio huisgehouden.  Dat de appelboom was geknakt was niet raar maar dat de notenboom, niet eens zo oud was omgewaaid was vreemd. De schade aan het dak maakte me nerveus. Dat betekende dat ik het dak op moest en de hoogte maakt me toch altijd weer wat angstig. De eerste dagen was het koud en regenachtig dus het dak moest wachten.  Tussen de buien door verwerken Wicher en ik  de omgewaaide bomen tot kachelhout. 







Geen opmerkingen: