woensdag 7 augustus 2024

Concert met hapjes

Via Belmontse kennissen werd ik uitgenodigd om in een tot concertzaal verbouwde enorme schuur een klassiek concert bij te wonen. Bij de ingang van de zaal zat de organisator achter een klein tafeltje de entree, tien euro per persoon, te innen. Indien iemand het niet kon betalen mocht die persoon gratis het concert bijwonen. Er werd door een pianist diverse stukken van Bahms ten gehore gebracht. Tussen de stukken door gaf hij colleges over de stukken die hij speelde. Mijn Frans is/was  niet toereikend genoeg om er iets van te berijpen en al heel snel sukkelde ik knikkebollend in slaap.  


Ongeveer veertig overwegend oudere bezoekers zaten op de verzamelde door kussentjes bedekte  gammele kringloopstoeltjes. Na het concert nuttigden we de door iedereen meegebrachte hapjes. Het was een bijzondere en leuke middag.




2 opmerkingen:

Cilia zei

Hoi Hent,
Nu ik hier zo zit je blog te bekijken komt er een behoorlijk geronk van boven. Mag hopen voor de overige toehoorders en uiteraard voor de pianist dat jij er geen geluid bij maakte tijdens je dutje ;-)

Hent zei

Dat zou me wat zijn! Er zat gelukkig iemand naast me die me een por kon geven als ik te veel lawaai zou gaan geven. Waar ik bij dat in slaap sukkelen veel banger voor ben is dat ik langzaam voorover zak en uit mijn stoel van.