zondag 4 oktober 2020

BadKamer 3

Ooit, en dit heb ik uit verhalen, toen buren die nu aan de andere kant van de straat een tijdlang de bovenverdieping van het huis huurden, was de badkamer een keukentje. Achter mijn douchecabine bevonden zich nog de bruine tegels, boven de plek waar toen het fornuis moet hebben gestaan. In de muur boven de tegels, achter het behang, zaten twee ronde roestige metalen afdekdeksens in de schoorsteenmuur, de rookgasafvoer die uit de keuken komt. Boven de tegels zaten scheuren in het stucwerk en naar ik verwachtte ook in de gestapelde terracotta schoorsteenblokken. Ik verwijderde de metalen afvoeren, hakte stucwerk weg, sleep de ronde gaten recht zodat ik stenen kon inmetselen en voor het hechten van cement reinigde ik de schoorsteenblokken. Daarna metselde ik stenen in de gaten en bezette de schoorsteen met cement.

Geen opmerkingen: