maandag 13 juli 2020

Kersen


Ik heb enkele kersenbomen in mijn boomgaard. Twee bomen staan naast de entree en twee bomen in de boomgaard. De buren, die zicht hebben op de entree van mijn huis, wezen mij bij aankomst in Belmont met een lach op de kaalgevreten bomen. Kraaiachtigen waarvan een koppel hun nest had onder mijn dak, ik had die ruimte, om duiven te voorkomen daar hun nets te bouwen, volgepropt met kippengaas maar dat was er door de kraaien uit getrokken, hadden een week eerder in twee dagen mijn kersenbomen geplunderd. Tot mijn verrassing hing één van de twee bomen in de boomgaard vol met zoete dikke rode kersen. Heel bijzonder want ik heb in de dertien jaar dat ik het huis bezit nooit één kers aan die boom gezien en ook Maurice, had in al die jaren dat de boom er staat en dat moeten tientallen jaren zijn, nooit een kers aan die boom gezien. Ik plukte emmers vol, deelde uit aan de buren, weckte potten vol en maakte met een recept wat ik kreeg van Dede, de vrouw van Maurice, zo vaak Clafoutis wat we aten als ontbijt lunch en tussendoortje dat het me de op het laatst de strot uit kwam. 





Geen opmerkingen: