vrijdag 10 juni 2022

Keuken




Dat schilderen, het onderwerp van de vorige post  was een grapje. Het is een detail van de keukenmuur, de rookgasafvoer, het veegluik en de te stucken muur in voorstrijk. Ben totaal niet handig met de kwast en schilderen van ramen, deuren etc. vind ik vervelend.
Ik ben nadat de badkamer was afgerond begonnen met het opknappen van de keuken. Eerst heb ik een geraamte gemaakt voor een verlaagd plafond, de elektrische bedrading van keuken en de rest van de benedenverdieping getrokken/aangesloten en isolatie op het geraamte  aangebracht. Wacht nu op visite, vriend Tommie komt volgende week, voor het plaatsen van de gipsplaten. In de rookgasafvoer van de keukenkachel zaten net als in de badkamer  scheuren die ik met speciale cement heb dichtgesmeerd, de plinten rond de raam en de verrotte vensterbank verwijderd en een sleuf gekapt om de bedrading voor stopcontacten en toekomstig elektrisch koken weg te werken. Als ik het zo op schrijf zie ik dat ik al best veel gedaan heb. 








 

1 opmerking:

Anoniem zei

Ziet er goed uit.