zaterdag 7 april 2012

Klussen 5: De steiger

Mijn al eerder ter sprake gekomen broertje, dakdekker van beroep en niet bang, durft het hoge en steile dak op om veranderingen aan te brengen zoals het installeren van de RVS schoorsteenpijp voor de afvoer van de keuken, het vervangen van kapotte leien, het vegen van de schoorstenen en het reinigen van de goten. Ik heb geen last van hoogtevrees maar dat durf ik niet. De afstand tot de dakgoot meet al negen meter, tot de nok zit je al snel op dertien meter. En hoe sterk is het? Mij niet gezien.








Jos aan het werk


Regelmatig stond ik naar boven te turen, naar de verf die van het houtwerk bladdert, naar de druppende goten. Toen ik afgelopen winter een lekkage ontdekte van de dakgoot besloot ik dat het tijd werd voor een steiger. Van een schildersbedrijf dat de deuren sloot kocht ik een 14 meter hoge aluminium rolsteiger. Nu nog zien dat ik dat ik Frankrijk krijg.

Geen opmerkingen: