zaterdag 15 oktober 2016

Streetview en Googlemaps



Hoe vaak ben ik al langs deze plek gekomen, op weg naar 'huis' in Nederland na verblijf in Frankrijk? Iedere keer dacht ik: 'Hier moet ik een keer een foto van maken.' Maar nooit ben ik gestopt om het ook daadwerkelijk te doen. Onlangs, op de terugweg met Hans, kwam ik weer langs die plek en ik besloot een poging te gaan wagen. We parkeerden een stukje verderop en ik liep langs de snelweg, door het struikgewas met fototoestel en hond, terug naar de plek waar ik de foto wilde maken. Ik kwam echter niet ver. De snelweg werd afgeschermd door een metalen afrastering die niet te nemen was. Zonder foto keerde ik weer terug. 
Thuis achter de computer zocht ik eindeloos op Streetview de snelweg af tot ik de plek gevonden had. (Zie screenshot) Via Googlemaps de weg gevonden die er het dichtst bij in de buurt komt. Volgende keer, mits de weersomstandigheden goed zijn waag ik een nieuwe poging. Het resultaat zal ik hier tonen.

Geen opmerkingen: